PROGRAM UNAPREĐENJA BEZBEDNOSTI U SAOBRAĆAJU ZA PREDŠKOLCE I OSNOVCE

Opština Stari grad je, uz podršku Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja, krajem školske godine organizovala prilagođene obuke za starogradske predškolce i mlađe osnovce. U svim vrtićima na teritoriji opštine su održana predavanja namenjena predškolcima od 5 i 6 godina, na kojima su im na adekvatan način objašnjena osnovna saobraćajna pravila za pešake. Naučili su da se ulica prelazi na obeleženom pešačkom prelazu tako što se uvek pogleda levo, pa desno, pre nego što se zakorači na kolovoz, a ako postoji semafor, onda uvek na zeleno svetlo za pešake.

​Nakon uvodnih predavanja, sledile su šetnje unapred određenim trasama u kojima su uz predškolce šetali vaspitači, saobraćajci i predstavnici Komiteta za bezbednost saobraćaja i opštine Stari grad, koja je obezbedila 800 fluorescentnih prsluka za mališane. Prsluci služe kako bi najmlađi učesnici u saobraćaju bili vidljiviji i skretali pažnju, pre svega, vozačima da budu oprezniji i prilagode brzinu kretanja.

Obuku u starogradskom vrtiću „Majski cvet“, koji se nalazi u Vasinoj ulici, u samom centru grada, posetili su predstavnici opštine i pridružili se mališanima u šetnji preko Trga Republike. Marko Bastać iz opštine Stari grad je poručio da je svestrana edukacija najmlađih Starograđana jedan od prioriteta u radu opštine.

– U periodu kada treba da postanu samostalni pešaci, deca su najugroženiji učesnici u saobraćaju. Najbolji način da ih zaštitimo je da ih edukujemo. Ranim upoznavanjem sa osnovnim pravilima postaju svesni da moraju sami da vode računa o svojoj sigurnosti na ulici – rekao je Bastać.

Za osnovce su pripremljeni napredniji programi i obuke o bezbednosti u saobraćaju.Tako su krajem školske godine učenici osnovnih škola „Vuk Karadžić“ i „Mihailo Petrović Alas“ u školskim dvorištima imali postavljene autentične poligone, na kojima su mogli da vežbaju i razreše sve nedoumice u vezi ponašanja u saobraćaju. Stručna lica su uputila osnovce u pravilo da se u urbanim sredinama kreću samo trotoarom ili stazom za pešake, a ako je nema, onda levom stranom ulice kako bi bili vidljivi za vozače koji im idu u susret. Pored toga, skrenuta im je pažnja da kad izlaze iz autobusa uvek sačekaju da autobus krene, pa tek onda da pređu ulicu, bez istrčavanja na kolovoz iza njega.