ПРОГРАМ УНАПРЕЂЕЊА БЕЗБЕДНОСТИ У САОБРАЋАЈУ ЗА ПРЕДШКОЛЦЕ И ОСНОВЦЕ

Општина Стари град је, уз подршку Српског комитета за безбедност саобраћаја, крајем школске године организовала прилагођене обуке за староградске предшколце и млађе основце. У свим вртићима на територији општине су одржана предавања намењена предшколцима од 5 и 6 година, на којима су им на адекватан начин објашњена основна саобраћајна правила за пешаке. Научили су да се улица прелази на обележеном пешачком прелазу тако што се увек погледа лево, па десно, пре него што се закорачи на коловоз, а ако постоји семафор, онда увек на зелено светло за пешаке.

​Након уводних предавања, следиле су шетње унапред одређеним трасама у којима су уз предшколце шетали васпитачи, саобраћајци и представници Комитета за безбедност саобраћаја и општине Стари град, која је обезбедила 800 флуоресцентних прслука за малишане. Прслуци служе како би најмлађи учесници у саобраћају били видљивији и скретали пажњу, пре свега, возачима да буду опрезнији и прилагоде брзину кретања.

Обуку у староградском вртићу „Мајски цвет“, који се налази у Васиној улици, у самом центру града, посетили су представници општине и придружили се малишанима у шетњи преко Трга Републике. Марко Бастаћ из општине Стари град је поручио да је свестрана едукација најмлађих Старограђана један од приоритета у раду општине.

– У периоду када треба да постану самостални пешаци, деца су најугроженији учесници у саобраћају. Најбољи начин да их заштитимо је да их едукујемо. Раним упознавањем са основним правилима постају свесни да морају сами да воде рачуна о својој сигурности на улици – рекао је Бастаћ.

За основце су припремљени напреднији програми и обуке о безбедности у саобраћају.Тако су крајем школске године ученици основних школа „Вук Караџић“ и „Михаило Петровић Алас“ у школским двориштима имали постављене аутентичне полигоне, на којима су могли да вежбају и разреше све недоумице у вези понашања у саобраћају. Стручна лица су упутила основце у правило да се у урбаним срединама крећу само тротоаром или стазом за пешаке, а ако је нема, онда левом страном улице како би били видљиви за возаче који им иду у сусрет. Поред тога, скренута им је пажња да кад излазе из аутобуса увек сачекају да аутобус крене, па тек онда да пређу улицу, без истрчавања на коловоз иза њега.