OBAVEŠTENJE OPŠTINE STARI GRAD POVODOM PROGRAMA “ZAJEDNO ZA VAŠU ZGRADU 2013.”

Poštovani Starograđani,

Gradska opština Stari grad treću godinu za redom organizuje akciju „Zajedno za vašu zgradu“. Na javni poziv za su/finansiranje radova na održavanju stambenih zgrada u 2013. godini, pristiglo je 453 prijave skupština i saveta zgrada, a rok za prijavu bio je 28. februar ove godine.

Komisija je po prijemu svih prijava, pristupila proveri dokumentacije, prema uslovima javnog poziva. Komisija je 28. maja objavila spisak sa 187 skupština i saveta zgrada koje su se za akciju prijavile prvi put, sa napomenom da će opština su/finansirati radove prema specifikaciji troškova izvođača radova dostavljenih u prijavi, u iznosu do 200 hiljada dinara. Objavljeno je takođe, i da će se skupštinama i savetima stanara zgrada koje su se prijavile po drugi i treći put, sredstva odobriti u 2014. godini.

Odluka je doneta na osnovu opredeljenih i namenskih sredstava za akciju „Zajedno za vašu zgradu“, koja su planirana u budžetu za 2013. godinu. Nakon objavljivanja spiska trebalo je da se pristupi potpisivanju odluka i ugovora predsednika skupština i saveta stanara zgrada sa Gradskom opštinom Stari grad, što je pravni osnov za prebacivanje sredstava, kako bi se krenulo u realizaciju.

Međutim, Narodna skupština Republike Srbije donela je 29. maja set poreskih zakona kojima se smanjuju tekući prihodi Grada Beograda i 17 gradskih opština. Tako je Gradska opština Stari grad uskraćena za 238 miliona dinara, što iznosi 20,41 odsto sredstva u budžetu manje, u odnosu na prvobitno planirana sredstva za 2013. godinu.

Novom preraspodelom prihoda opština je došla u situaciju da ne može da donese Odluku o rebalansu budžeta u skladu sa Izmenjenom Odlukom o obimu sredstava, jer su opredeljeni prihodi manji u odnosu na već stvorene obaveze.

Nažalost, zbog novonastale situacije, opština nije u mogućnosti da ove godine isplati sva odobrena sredstva skupštinama i savetima zgrada u akciji „Zajedno za vašu zgradu“ za 2013. godinu. Opština će se potruditi da u što kraćem roku ispuni obaveze prema svojim sugrađanima, i uspešno završi realizaciju i ovog projekta.

Sredstva će se sukcesivno prebacivati na račun skupštinama i savetima stanara onim tempom kako ona budu pristizala u budžet opštine, Takođe, predsednici skupština stanara i saveta stanara biće telefonski obaveštavani da dođu u opštinu i potpišu ugovor o su/finansiranju radova unutar i oko zgrade. Kada budu bila isplaćena sredstva svim zgradama koje su konkurisale prvi put, putem javnog informisanja, odnosno na opštinskom sajtu i u listu „Informator“, biće objavljen spisak zgrada koje su učestvovale drugi i treći put, a njima će sredstva biti isplaćivana po istom principu kao i zgradama koje su se prijavile prvi put.

Akcije poput „Zajedno za vašu zgradu“ osnažuju duh i pripadnost lokalnoj zajednici, podstiču institucionalno organizovanje stanara i uvode moderan način raspodele sredstava. Saradnja i komunikacija Starograđana sa opštinom, pokazala se kao veoma uspešna, jer je dala brze i vidljive rezultate. Zajedno smo uredili 592 zgrade. Ponosni smo jer je sve urađeno u vreme ekonomske krize. „Zajedno za vašu zgradu“ je uspešan model partnerstva i pomoći sugrađanima, i pored zakonske obaveze da su vlasnici stanova ti koji bi trebalo da vode računa o zajedničkim delovima zgrada i prostorija.

S obzirom da je naša opština uvek izlazila u susret sugrađanima i razumela vaše potrebe, trudićemo se da tu praksu nastavimo i u budućnosti i uspešno završimo realizaciju i ovog projekta.

OBRATITE PAŽNJU

Ovom prilikom vas obaveštavamo da su se pojavile firme koji idu po zgradama sa objavljenog spiska i lažno se predstavljaju, u ime opštine Stari grad, kao potencijalni izvođači radova koji mogu ubrzati proces dobijanja sredstava za te zgrade. Naglašavamo da Gradska opština Stari grad nije sklopila nikakav ugovor ni sa jednim izvođačem radova u okviru akcije „Zajedno za vašu zgradu“. Izbor izvođača radova je pravo koje je u nadležnosti skupština i saveta stanara zgrada. GO Stari grad napominje da nijedna zgrada do sad nije dobila sredstva u okviru akcije „Zajedno za vašu zgradu“ za ovu godinu.

Molim Vas za razumevanje i strpljenje zbog novonastale situacije koja nas je, ne našom voljom, sve pogodila i uslovila da se produži rok realizacije zajedničkog cilja da Stari grad bude bolje i lepše mesto za život, jer Starograđani to zaslužuju.

Predsednik komisije „Zajedno za vašu zgradu“

Marko Bastać

* Objavljeno i u Informatoru Gradske opštine Stari grad, Septembar 2013, broj 63.