(NE)VIDLJIVI MLADI: MLADI KOJI NAPUŠTAJU DOMOVE I HRANITELJSKE PORODICE

Beograd, 14.06. U okviru kampanje o mladima koji napuštaju sistem socijalne zaštite, u prostorijama Gradske opštine Stari grad održan je prvi sastanak između mladih koji su napustili dom ili hraniteljsku porodicu iz udruženja Moj krug i medijskih radnika, u organizaciji “CEPORA” – Centra za pozitivan razvoj dece i omladine. Kroz zajednički susret mladi su medijske radnike upoznali sa najznačajnijim izazovima koji prate njihov proces osamostaljivanja nakon izlaska iz sistema, a medijski radnici su mladima pružili savete i podršku u planiranju budućih koraka u podizanju svesti građana o problemima koji prate njihovo osamostaljivanje i procesu iznalaženja dugoročnih rešenja.

Na godišnjem nivou oko 200 mladih iz cele Srbije dođe u situaciju da im istekne pravo na domski ili porodični smeštaj. Mlade ljude koji izađu iz sistema socijalne zaštite očekuje niz izazova koje treba da reše ođednom – od lične dokumentacije, preko krova nad glavom i zaposlenja, a da najčešće nisu dovoljno osnaženi da sa njima izađu na kraj. “Kako bi se mladi uspešno podržali da se svim izazovima izbore, da se uključe u zajedincu i ostvare svoje potencijale, pored direktne podrške samim mladima, potrebno je da zajedno radimo na podizanju svesti svih građana o tome šta sve ovu sitauaciju čini toliko specifičnom i kako svako može da bude deo rešenja”, navodi Lidija Bukvić Branković iz “CEPORE” i dodaje da su upravo medijski radnici ti čije partnerstvo dugoročno može mnogo da pomogne na ovoj misiji.

U okviru kampanje o mladima koji napuštaju sistem socijalne zaštite “(NE)VIDLJIVI MLADI”, tokom juna i jula 2021. godine organizuje se niz aktivnosti u uživo i online formatu. Pored sastanaka sa medijskim radnicima, biće organizovana i javna akcija koja će ukazati na najznačajnije izazove, ali i uspešne priče mladih koji su izašli iz domova i hraniteljskih porodica, tri onlajn okrugla stola sa budućim novinarima i biće objavljeni video snimci i stripovi koji ukazuju na najznačajnije “kritične tačke” koje u mnogome određuju dalji život ove grupe mladih.
Kampanja (NE)VIDLJIVI MLADI deo je projekta MLADI: “Media Literacy Alliance and Digital Importance”, finansiranog od strane Evropske unije. Nosilac kampanje, “CEPORA” – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine (www.cepora.org) jedna je od organizacija koja deceniju unazad pruža podršku deci i mladima bez roditeljskog staranja na putu osamostaljivanja.

Kontakt: Lidija Bukvić Branković, izvršna direktorka “CEPORA” – Centra za pozitivan razvoj dece i omladine, 060.56.89.421, office@cepora.org