(НE)ВИДЉИВИ МЛАДИ: МЛАДИ КОЈИ НАПУШТАЈУ ДОМОВЕ И ХРАНИТЕЉСКЕ ПОРОДИЦЕ

Београд, 14.06. У оквиру кампање о младима који напуштају систем социјалне заштите, у просторијама Градске општине Стари град одржан је први састанак између младих који су напустили дом или хранитељску породицу из удружења Мој круг и медијских радника, у организацији “CEPORA” – Центра за позитиван развој деце и омладине. Кроз заједнички сусрет млади су медијске раднике упознали са најзначајнијим изазовима који прате њихов процес осамостаљивања након изласка из система, а медијски радници су младима пружили савете и подршку у планирању будућих корака у подизању свести грађана о проблемима који прате њихово осамостаљивање и процесу изналажења дугорочних решења.

На годишњем нивоу око 200 младих из целе Србије дође у ситуацију да им истекне право на домски или породични смештај. Младе људе који изађу из система социјалне заштите очекује низ изазова које треба да реше ођедном – од личне документације, преко крова над главом и запослења, а да најчешће нису довољно оснажени да са њима изађу на крај. “Како би се млади успешно подржали да се свим изазовима изборе, да се укључе у зајединцу и остваре своје потенцијале, поред директне подршке самим младима, потребно је да заједно радимо на подизању свести свих грађана о томе шта све ову ситауацију чини толико специфичном и како свако може да буде део решења”, наводи Лидија Буквић Бранковић из “CEPORЕ” и додаје да су управо медијски радници ти чије партнерство дугорочно може много да помогне на овој мисији.

У оквиру кампање о младима који напуштају систем социјалне заштите “(НЕ)ВИДЉИВИ МЛАДИ”, током јуна и јула 2021. године организује се низ активности у уживо и онлине формату. Поред састанака са медијским радницима, биће организована и јавна акција која ће указати на најзначајније изазове, али и успешне приче младих који су изашли из домова и хранитељских породица, три онлајн округла стола са будућим новинарима и биће објављени видео снимци и стрипови који указују на најзначајније “критичне тачке” које у многоме одређују даљи живот ове групе младих.
Кампања (НЕ)ВИДЉИВИ МЛАДИ део је пројекта МЛАДИ: “Media Literacy Alliance and Digital Importance”, финансираног од стране Европске уније. Носилац кампање, “CEPORA” – Центар за позитиван развој деце и омладине (www.cepora.org) једна је од организација која деценију уназад пружа подршку деци и младима без родитељског старања на путу осамостаљивања.

Контакт: Лидија Буквић Бранковић, извршна директорка “CEPORA” – Центра за позитиван развој деце и омладине, 060.56.89.421, office@cepora.org