BEOGRAD LIDER TURIZMA U REGIONU

Konferencija pod nazivom “Ekonomski potencijal industrije turizma u Srbiji“ održana je danas u hotelu Hajat u organizaciji „Conference center“ dvevnog lista Danas. Teme konferencije su bile turistički potencijal Srbije, kao kontinentalne zemlje, i mesto grada Beograda kao turističkog lidera u regionu. Učesnici skupa razgovarali su o tome da li umesto turističke promocije u svetskim medijima treba plasirati tzv “promo kampanje“ o investicionim potencijalima i izneti predloge o tome kako turistički potencijal može da posluži da se poboljša imidž države Srbije.Na konferenciji je predstavljena analiza strukture i broja stranih posetilaca i analiza vrste događaja i koje destinacije su potencijalno najisplativije za turističku industriju Srbije. Posebna pažnja je posvećena ulozi domaćih turoperatera u promociji turističkih potencijala i stanju u hotelijerstvu, osam godina posle početka privatizacije. Skupu su prisustvovali i državni sekretar za turizam Goran Petković, član Gradskog veća Željko Ožegović, direktorka Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac, direktorka Turističke organizacije Beograd Jasna Dimitrijević i direktor Beogradskog taksija Zlatan Zlatković .

Željko Ožegović je govoreći o razvoju turizma u našoj zemlji, posebno istakao mesto Beograda koji se posle više od jedne decenije vraća na turističku mapu Evrope. „ Beograd zauzima ključno mesto kada govorimo o turističkoj ponudi naše zemlje. Ne samo zbog svog geografskog položaja. Beograd može da pruži dosta kulturnih i sportskih manifestacija, što se posebno odnosi posebno gradske opštine Stari grad i Zemun, te mesta poput Ade Ciganlije, Avale… koja mogu biti zanimljiva turistima. Koliko nam je važan razvoj turizma govori i to da je izgrađena Strategija razvoja turizma u kojoj se pošlo od konkretnih planova i ocena kao i o planovima u kom pravcu treba nastaviti ne bi li postali turistički prepoznatljivi i interesantni stranim turistima. Bez obzira na ekonomsku krizu, Beograd u periodu januar – avgust 2009. zabeležio porast posećenosti za 5 odsto, dok se broj noćenja povećao za 8 odsto. Kao veliki ekonomski potencijal razvoja turizma u našoj zemlji treba ukazati na mogućnosti Dunava i Save kao i na razvoja nautičkog turizma“, rekao je Ožegović i dodao da je u toku formiranje „Dunavskog biroa“ koji će obuhvatiti zemlje podunavskog regiona.Jasna Dimitrijević, direktorka Turističke organizacije Beograd je između ostalog naglasila da će se u budućnosti raditi na razvoju „kratkog turističkog paketa“ (siti brejk) u gradu i da u tom pogledu Beograd predstavlja odličnu destinaciju tog trenda u turističkoj ponudi EU. „Turisti koji dođu na tri- četiri dana u Beograd, osim provoda i noćnog života, posete Beogradsku tvrđavu, staro jezgro grada, Skadarliju, Zemun, Dvorove na Dedinju i gradu, Muzeje (Muzej Nikole Tesle, Etnografski muzej, Kuću cveća), Adu Ciganliju…“, rekla je gospođa Dimitrijević.