REPUBLIKA SRBIJA – GRAD BEOGRAD
GRADSKA OPŠTINA STARI GRAD – UPRAVA GRADSKE OPŠTINE
Načelnica uprave
I 04 Broj: 111-4/2025 –30.10.2025. godine
Beograd, Makedonska 42
Zsl3
Na osnovu člana 94. i člana 102. Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave („Službeni glasnik RS“, broj 21/2016, 113/2017, 95/2018, 113/2017 – dr. zakon, 95/2018 – dr. zakon, 86/2019 – dr. zakon, 157/2020 – dr. zakon, 114/2021, 123/2021 – dr. zakon, 92/2023 i 19/2025 – dr. zakon), člana 8. i člana 9. Uredbe o sprovođenju internog i javnog konkursa za popunjavanje radnih mesta u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave ( „Službeni glasnik RS“, broj 107/2023) Zaključaka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 Broj: 112-7160/2025 od 1.jula 2025. godine, a u skladu sa Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Upravi gradske opštine Stari grad (I-03 broj 020-75/2025 i 020-655/2025) načelnica Uprave gradske opštine Stari grad, oglašava
JAVNI KONKURS ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA SLUŽBENIKA U UPRAVI GRADSKE OPŠTINE STARI GRAD U BEOGRADU
RADNO MESTO: Komunalni inspektor
I ODELJENJE ZA KOMUNALNE POSLOVE I KOMUNALNU INSPEKCIJU
II Radno mesto koje se popunjava: Komunalni inspektor, u zvanju savetnik, u Odseku za komunalnu inspekciju, jedan izvršilac.
III Opis poslova radnog mesta: Vrši inspekcijski nadzor nad primenom propisa i zakonitošću postupaka građana i drugih privrednih subjekata u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata; vrši nadzor nad sprovođenjem propisa koji se odnose na stanje komunalnog reda, a naročito obavljanje u prvom stepenu svih poslova komunalnog inspekcijskog nadzora, u komunalnoj oblasti u skladu sa posebnom odlukom Skupštine grada, izuzev poslova komunalne inspekcije koje u prvom stepenu vrši Grad, i to u oblastima održavanja čistoće i čišćenja javnih površina, kontrole radnog vremena, postavljanja privremenih objekata, tezgi i drugih pokretnih privremenih objekata na javnim površinama, obavljanju poslova u vezi čistoće i izgleda spoljnjih delova zgrada i drugih kućnih objekata, kućnog reda u stambenim zgradama i korišćenja zajedničkih prostorija koje pripadaju zgradi, uslova i načina držanja domaćih životinja; preduzima mere iz nadležnosti komunalne inspekcije (donosi rešenja i stara se o njihovom sprovođenju, izdaje prekršajne naloge i dr); proučava instrukcije i propise iz oblasti nadzora i stručno se usavršava; rešava po prijavama građana i pravnih lica iz domena nadležnosti komunalne inspekcije; sačinjava zapisnike o uviđaju i saslušanju stranaka; preduzima upravne mere za koje je zakonom ovlašćen; prisustvuje i sprovodi izvršenja izvršnih rešenja iz komunalne inspekcije; sarađuje sa drugim inspekcijama u cilju efikasnijeg vršenja nadzora; obavlja druge poslove po nalogu šefa Odseka, rukovodioca Odeljenja i načelnika Uprave.
IV Uslovi za rad na radnom mestu: stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, radno iskustvo u struci od najmanje tri godine, položen državni stručni ispit, ispit za inspektora i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.
U radni odnos može se primiti lice koje ispunjava sledeće uslove:
- Da je punoletan državljanin Republike Srbije;
- Da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu;
- Da ima najmanje 3 godine radnog iskustva u struci
- Da ima položen državni stručni ispit ili pravosudni ispit;
- Da nije pravnosnažno osuđivano na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
- Da licu nije ranije prestajao radni odnos u državnim organima zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa;
- Ako ima potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.
Položen stručni ispit za rad u državnim organima i ispit za inspektora ne predstavlja uslov niti prednost za zasnivanje radnog odnosa na radnom mestu za koje je raspisan javni konkurs.
Lica koja nemaju položen državni stručni ispit mogu se primiti na rad pod uslovom da polože državni stručni ispit do okončanja probnog rada odnosno u roku od šest meseci od dana prijema.
Lica sa položenim pravosudnim ispitom, umesto uverenja o položenom državnom stručnom ispitu, dostavljaju uverenje o položenom pravosudnom ispitu.
Lica koja nemaju položen ispit za inspektora, mogu se primiti na rad pod uslovom da polože ispit do okončanja probnog rada odnosno u roku od šest meseci od dana prijema.
V Vrsta radnog odnosa: Na radnom mestu se zasniva radni odnos na neodređeno vreme.
VI Mesto rada: Gradska opština Stari grad, ulica Makedonska 42.
VII Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku:
Saglasno članu 19. Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, pri zapošljavanju svim kandidatima su pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i izbor kandidata zasniva se na stručnoj osposobljenosti, znanju i veštinama, odnosno proveri kompetencija.
Izborni postupak se sprovodi iz više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i završni razgovor sa komisijom.
U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi.
VIII Postupak i način provere kompetencija
1) Provera opštih funkcionalnih kompetencija:
1.1. „Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno jedinice lokalne samouprave u Republici Srbiji” – vršiće se putem testa (pismeno).
1.2. „Poslovna komunikacija” – vršiće se putem testa (pismeno).
1.3. „Digitalna pismenost” – vršiće se rešavanjem zadataka (praktičnim radom na računaru).
Provera opštih funkcionalnih kompetencija vrši se na elektronskoj platformi na kojoj se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije državnih službenika u organima državne uprave. Testovi za proveru ove kompetencije sačinjavaju se putem slučajnog automatskog izbora pitanja/zadatka iz baza pitanja/zadataka zatvorenog tipa koje formira, ažurira i standardizuje Ministarstvo nadležno za poslove lokalne samouprave u saradnji sa službom Vlade za upravljanje kadrovima (https://kutak.suk.gov.rs/)
2) Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:
2.1.Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada – Inspekcijski poslovi ( postupak inspekcijskog nadzora i metoda analize rizika;) -proveravaće se usmeno putem simulacije.
2.2. Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto-planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o lokalnoj samoupravi) – proveravaće se usmeno putem simulacije.
2.3. Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto –relevantni propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o komunalnim delatnostima)-proveravaće se usmeno putem simulacije.
3) Provera ponašajnih kompetencija:
Provera ponašajnih kompetencija: upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost i posvećenost i integritet vršiće se putem intervjua baziranog na kompetencijama.
4) Procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti jedinice lokalne samouprave vršiće se putem razgovora sa konkursnom komisijom (usmeno).
IX Dostavljanje dokaza pri podnošenju prijave
- Ako imate važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući pisani dokaz o tome da posedujete digitalne kompetencije (znanja i veštine o osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarnim kalkulacijama) i želite da na osnovu njega budete oslobođeni testiranja ove kompetencije, možete taj dokaz, u originalu ili overenoj fotokopiji, priložiti uz prijavni obrazac na ovaj konkurs.
Napomena: Ako ne dostavite navedeni dokaz, provera kompetencije „digitalna pismenost” izvršiće se pismeno. Ako konkursna komisija uvidom u dostavljeni dokaz ne bude mogla potpuno da oceni da li je Vaša digitalna pismenost na potrebnom nivou, pozvaćemo Vas na testiranje ove kompetencije, bez obzira na dostavljeni dokaz.
X Dokazi koji se dostavljaju tokom izbornog postupka
Pre završnog razgovora sa Konkursnom komisijom kandidati su dužni da dostave, u roku od 5 radnih dana od prijema poziva za dostavljanje dokaza, sledeće dokaze:
1) original ili overenu fotokopiju diplome kojom se potvrđuje stručna sprema;
2) original ili overenu fotokopiju dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrde, rešenja ili drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno radno iskustvo)
3) Rešenje nadležnog organa kojim je utvrđen status korisnika (dokazi za prednost pri zapošljavanju po osnovu člana 111. Zakona o pravima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica)
4) rešenje o raspoređivanju ili rešenje da je neraspoređen (lice koje je već u radnom odnosu u jedinici lokalne samouprave) i koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih, podnosi rešenje o raspoređivanju ili rešenje da je neraspoređen.
5) uverenje o državljanstvu;
6) izvod iz matične knjige rođenih;
7) izvod iz kaznene evidencije nadležne Policijske uprave izdat nakon objavljivanja konkursa.
8) dokaz o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima / dokaz o položenom pravosudnom ispitu.
Za učesnike konkursa koji su bili u radnom odnosu u državnom organu, odnosno autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, pored navedenih dokaza, potrebno je dostaviti i dokaz da im ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu, odnosno organu autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa.
Svi dokazi se prilažu u originalu ili u fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (u izuzetnim slučajevima, u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama. Fotokopije dokumenata koje nisu overene od strane nadležnog organa neće se razmatrati.
Napomena: Organ, po službenoj dužnosti, na osnovu člana 103. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS”, br. 18/16, 95/18 – autentično tumačenje i 2/2023-Odluka US), za kandidate pribavlja:
1) uverenje o državljanstvu;
2) izvod iz matične knjige rođenih;
3) uverenje MUP-a da kandidat nije pravosnažno osuđivan na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
4) dokaz o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima / dokaz o položenom pravosudnom ispitu;
Međutim, ako u Vašoj prijavi navedete da želite sami da dostavite ova dokumenta, tada ih morate dostaviti u originalu ili overenoj fotokopiji, u roku od 5 radnih dana od dana prijema poziva za dostavljanje dokaza.
XI Prednost kod izbora kandidata
Na ovom konkursu, prednost na izbornoj listi, u slučaju jednakog broja bodova kandidata, imaće dete palog borca, ratni vojni invalid i borac u skladu sa članom 111. Zakona o pravima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica („Službeni glasnik RS”, broj 18/2020).
XII Prijava na javni konkurs vrši se na propisanom obrascu prijave
Obrazac prijave na ovaj konkurs dostupan je na internet prezentaciji gradske opštine Stari grad ili ga lica u štampanom obliku mogu preuzeti u kancelariji broj 95, peti sprat gradske opštine Stari grad, Makedonska broj 42.
Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Podnosilac prijave će biti obavešten o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave u Upravi gradske opštine Stari grad.
XIII Rok za podnošenje prijava
Rok za podnošenje prijava je 15 dana i počinje da teče od dana 1.11.2025. godine, a okončava se dana 17.11.2025. godine.
XIV Adresa na koju se podnose prijave:
Poštom na adresu: Gradska opština Stari grad, u Beogradu, ul. Makedonska broj 42, sa naznakom „za javni konkurs- navesti radno mesto- ne otvarati” ili neposredno na pisarnici Gradske opštine Stari grad, u Beogradu, ul. Makedonska broj 42,, sa naznakom „za javni konkurs” navesti radno mesto–ne otvarati;.
XV Mesto, dan i vreme kada će se sprovesti izborni postupak
Izborni postupak će se sprovoditi počev od 24.11.2025. godine, u Upravi Gradske opštine Stari grad- Odeljenje za opštu upravu, ul. Makedonska broj 42, o čemu će kandidati biti obavešteni putem imejl adresa.
XVI Obaveza probnog rada
Ako na ovom konkursu prvi put zasniva radni odnos u državnom organu, organu autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, izabrano lice ima obavezu da bude na probnom radu u trajanju od 6 meseci od zasnivanja radnog odnosa.
Napomena: Ako zadovolji na probnom radu i do isteka probnog rada položi državni stručni ispit, lice nastavlja rad na radnom mestu na neodređeno vreme. Ako ne zadovolji na probnom radu ili do isteka probnog rada ne položi državni stručni ispit, licu prestaje radni odnos.
XVII Lice koje je zaduženo za davanje obaveštenja o javnom konkursu: Mitrović Ksenija, telefon: 3300-684 radnim danima od 10:00 do 12:00 časova.
**Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.
Ovaj oglas objavljen je na oglasnoj tabli Uprave Gradske opštine Stari grad na veb prezentaciji www https://www.starigrad.org.rs/.
Link ka obrascu prijave za radna mesta: https://www.starigrad.org.rs/.
NAČELNICA UPRAVE
Nataša Gavrilović
PRILOG:





