IZGRADNJA BEOGRADSKOG METROA OBEZBEDIĆE RAVNOMERAN I ODRŽIV RAZVOJ GLAVNOG GRADA

U Gradskoj opštini Stari grad danas je predstavljen projekat Beogradskog metroa, najvažniji republički i gradski saobraćajni  i infrastrukturni projekat koji će se realizovati u glavnom gradu do 2028.godine.

Radnom sastanku i prezentaciji projekta sa predstavnicima JKP „Beogradski metro i voz“ prisustvovali su predsednik opštine Stari grad Radoslav Marjanović, zamenik predsednika Aleksandar Todorović, načelnik Uprave Vladimir Baćović, zamenica načelnika Nataša Gavrilović i Đorđe Vujičić iz Odeljenja za imovinsko pravne i stambene poslove. Nikola Vasiljević, direktor sektora za planiranje, kontrolu, realizaciju i izveštavanje i Ivana Bogdanović, direktor sektora za imovinsko pravne poslove,predstavili su projekat, koji je prioritet u razvoju gradskog i prigradskog javnog prevoza. Pored predstavnika JKP „Beogradski metro i voz“  sastanku su prisustvovali i stručni konsultanti za socijalna pitanja angažovani od strane firme „EGIS“. Nakon prezentacije razmenjena su mišljenja i stavovi o značaju izgradnje Beogradskog metroa i integrisanog šinskog sistema BG voza, o planiranim narednim aktivnostima koje se odnose na početak izgradnje prve linije metroa od Železnika do Mirijeva, kao i o izradi studije  Studije uticaja na životni sredinu i socijalna pitanja (ESIA), sa delom koji se odnosi na socijalna pitanja.

Ova studija će se raditi po međunarodnim standardima i standardima međunarodnih investicionih institucija, te stoga obrađuje deo koji se odnosi i na socijalna pitanja. Standardi i dobra praksa, naznačili su predstavnici JKP „Beogradski metro i voz“ , podrazumeva da se organizuju sastanci sa svim interesnim društvenim grupama kako bi se upoznali sa projektom i koristima/ograničenjima koji sa sobom nosi.

Predsednik Radoslav Marjanović je istakao da projekat Beogradskog metroa zaslužuje svu podršku i pomoć Gradske opštine Stari grad jer će stvaranje efikasnog i integrisanog sistema za prevoz putnika u Beogradu, uz poštovanje svih mera zaštite životne sredine, bitno unaprediti kvalitet života svih Beograđana. Posebno ako u vidu imamo podatak da je planirano da će za prevoz sugrađana na relaciju Železnik – Trg Republike, na Liniji 1, biti potrebno samo 19 minuta, a od Mirijeva do Trga- 14 minuta.

Na opštini Stari grad će se nalaziti dve stanice Linije 1, odnosno tri s obzirom da će stanica na Trgu Republike biti zajednička za prvu i treću liniju metroa. Druga je Skadarlija,  ispod Bajlonijeve pijace. Stanica Trg Republike će biti ispod platoa dr Zorana Đinđića, pored Narodnog pozorišta. Iznad stanice će se nalaziti objekat kulture. Sam izgled stanice, duboko ispod površine, biće predmet međunarodnog arhitektonskog konkursa.

Radovi na Liniji 1 metroa, ukupne dužine od 21,1 kilometar, treba da počnu krajem ove godine, dok je početak funkcionisanja sistema planiran za 2028. godinu. Cilj izgradnje metroa u Beogradu je da obezbedi ravnomeran i održiv razvoj glavnog grada na celoj njegovoj teritoriji u narednim decenijama.

JKP „Beogradski metro i voz“ je preduzeće koje je osnovano  sa ciljem da omogući realizaciju projekta dve linije beogradskog metroa i četiri linije Beo voza do 2033. godine.