U OPŠTINI POČEO SA RADOM E-ŠALTER – UPRAVA KAO JAVNI USLUŽNI SERVIS U SLUŽBI GRAĐANA I PRIVREDE

Gradska opština Stari grad prva je beogradska opština u kojoj je danas svečano otvoren e-Šalter, koji će u potpunosti reformisati i modernizovati dosadašnji način rada opštinske Uprave.

Početku rada opštinskog e-Šaltera prisustvovali su Marija Obradović, ministarka državne uprave i lokalne samouprave, Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED-a, i Radoslav Marjanović, predsednik Gradske opštine Stari grad.

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović izjavila je da je otvaranje e-Šaltera u Gradskoj opštini Stari grad početak digitalizacije organa državne uprave i poziv svim građanima Srbije da postanu e-građani, kako bi na što efikasniji način komunicirali sa državom i postali korisnici svih elektronskih usluga na jednostavan i brz način.

„Pozivamo sve građane Srbije da postanu e-građani, koji će jednostavnom prijavom na šalteru svoje lokalne samouprave, ili u najbližoj pošti, postati deo sistema preko kojeg mogu pristupiti najvažnijim informacijama i elektronskim uslugama. Na taj način građani preskaču brojne šaltere i uplate različitih taksi. Pokretanjem ovog projekta država je želela da ubrza komunikaciju sa građanima i privredom. Takav primer videli smo kada su se građani preko portala e-Uprave u velikom broju odazvali za paket novčane pomoći države, kao i za vakcinaciju protiv korona virusa“, dodala je ministarka Marija Obradović.

Starograđani od danas, uz ličnu kartu, na e-Šalteru mogu dobiti korisničko ime i lozinku, kao i uputstvo za instalaciju aplikacije na svom mobilnom telefonu. Službenici opštine će svakom sugrađaninu biti na usluzi i pružiti im osnovne informacije o načinu rada portala, što je danas i demonstrirano u opštinskoj šalter sali. Otvaranjem naloga na portalu e-Uprave, preko e–sandučeta, Starograđani od danas imaju mogućnost da primaju važna dokumenta od države, da komuniciraju sa državnim organima i da bez čekanja u redovima završavaju važne procedure i poslove.

„Opština Stari grad je kao jedan od svojih prioriteta pokrenula proces uvođenja e-Uprave, obzirom da je bila jedina u Beogradu koja nije bila u sistemu. To nam je bilo važno jer smo želeli da postanemo efikasan servis okrenut građanima i njihovim potrebama. Digitalna razmena dokumenata sa drugim državnim organima dodatno je ubrzala procedure i skratila vreme za obavljanje administrativnih poslova. Značaj e-Uprave najbolje se pokazao kada su građani na brz i jednostavan način mogli da se prijave za imunizaciju i dobiju informaciju o svom terminu“, rekao je predsednik Radoslav Marjanović i naglasio da je uvođenjem e-Šaltera opštinska uprava postala u pravom smislu javni uslužni servis u službi građana i poslovnog sektora.

„Uvođenje e-Šaltera je korak dalje u suštinskoj reformi rada opštinske administracije. Staro pravilo je da svaki građanin prvi utisak o državi stiče u susretu sa šalterskim službenikom, međutim instaliranjem ove aplikacije građani više neće morati da dolaze u opštinu i da čekaju u redovima“, poručio je Radoslav Marjanović.

Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, kazao je da veliki broj građana već pristupa različitim uslugama na portalu e-Uprave, kao što su prijava dece za upis u predškolske ustanove, osnovne i srednje škole. „Na portalu postoji i elektronsko sanduče putem kojeg država šalje građanima različita dokumenta, kao što su rešenja za porez na imovinu i izvodi iz katastra nepokretnosti“, dodao je Mihailo Jovanović.

„U Srbiji će se otvoriti ukupno 140 punktova na kojima se, kao i na šalteru u opštini Stari grad, građanima nudi pomoć u otvaranju naloga na portalu e-Uprave. Čitava inicijativa se sprovodi u okviru programa za unapređenje elektronske dostave, koji se odvija u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, sa ciljem da se svi zajedno rasteretimo birokratije. Prema podacima NALED-a, godišnji trošak administrativnog opterećenja privrede iznosi preko 1,4 milijarde evra. Ono što je za nas veoma važno je da nastavimo da razvijamo elektronske sisteme poput elektronske dozvole i e-inspektora, gde smo bili podrška državi. Komplikovane procedure su jedan od glavnih razloga za neplaćanje dažbina i to je ono što svi želimo da izbegnemo, kao i da javne usluge učinimo jednako dostupnim svim građanima koji će moći da im pristupaju bez čekanja u redovima i bez dodatnih troškova, što je posebno važno u vreme pandemije“, rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.

Prijava, takozvanom dvofaktorskom autentifikacijom, omogućava pristup za 98 odsto usluga e – Uprave:

– o podacima lokalne poreske administracije – stanje na računima i nepokretnostima na teritoriji naše opštine;

– da se dobiju podaci o isteku ličnih dokumenata;

– da se podnesu zahtevi za izdavanje dokumenata o nekažnjavanju;

– da se dobiju podaci o matičnim knjigama, kao i

– podaci koji se vode u okviru Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja.

Podsećamo da je jedan od glavnih prioriteta u radu novog opštinskog rukovodstva u Gradskoj opštini Stari grad bio je uvođenje e-Uprave. Portal euprava.gov.rs predstavlja jedinstveno elektronsko mesto preko kojeg se može pristupiti najvažnijim informacijama i elektronskim uslugama za građane i privredu.