REPUBLIKA SRBIJA – GRAD BEOGRAD
GRADSKA OPŠTINA STARI GRAD – UPRAVA GRADSKE OPŠTINE
Načelnik uprave
I 04 Broj: 111- 2/2025 – 29.07.2025. godine
Beograd, Makedonska 42
Na osnovu člana 94. Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave ((„Službeni glasnik RS“, broj 21/2016,113/2017, 113/2017 – dr. zakon, 95/2018 , 95/2018 – dr. zakon, 86/2019 – dr. zakon, 157/2020 – dr. zakon,114/2021 i 123/2021 – dr. zakon, 92/2023 i 19/2025 –dr. zakon), člana 8. i člana 9. Uredbe o sprovođenju internog i javnog konkursa za popunjavanje radnih mesta u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave ( Službeni glasnik RS“, broj 107/2023) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava ,51 br: 112-7160/2025 od 01.07.2025. godine, a u skladu sa članom 28. radno mesto pod rednim brojem 24. Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Upravi gradske opštine Stari grad (I-03 Broj: 020-75/2025), načelnica Uprave gradske opštine Stari grad, oglašava
JAVNI KONKURS ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA SLUŽBENIKA U UPRAVI GRADSKE OPŠTINE STARI GRAD U BEOGRADU
RADNO MESTO 1. Poslovi upravljanja ljudskim resursima
I ODELJENJE ZA OPŠTU UPRAVU –ODSEK ZA LJUDSKE RESURSE
II Radno mesto koje se popunjava: Radno mesto poslovi upravljanja ljudskim resursima, u zvanju samostalni savetnik, u Odseku za ljudske resurse jedan izvršilac.
III Opis poslova radnog mesta:
Izrađuje pojedinačne akte iz oblasti radnih odnosa; priprema nacrte rešenja kojima se odlučuje o pravima i dužnostima zaposlenih; priprema i izrađuje nacrte ugovora o radu sa nameštenicima; učestvuje u postupku sprovođenja internog i javnog konkursa, vrši kontrolu prijava i odjava zaposlenih; sačinjava statističko-evidencione izveštaje; izrađuje redovne i vanredne izveštaje iz oblasti radnih odnosa; obavlja i druge poslove po nalogu šefa Odseka, rukovodioca Odeljenja i načelnika Uprave.
IV Uslovi za rad na radnom mestu: stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci, položen državni stručni ispit i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.
U radni odnos može se primiti lice koje ispunjava sledeće uslove:
- Da je punoletan državljanin Republike Srbije;
- Da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu;
- Da ima najmanje 3 godine radnog iskustva u struci
- Da ima položen državni stručni ispit ili pravosudni ispit;
- Da nije pravnosnažno osuđivano na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
- Da licu nije ranije prestajao radni odnos u državnim organima zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa;
- Ako ima potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.
Položen stručni ispit za rad u državnim organima ne predstavlja uslov niti prednost za zasnivanje radnog odnosa na radnom mestu za koje je raspisan javni konkurs.
Lica koja nemaju položen državni stručni ispit mogu se primiti na rad pod uslovom da polože državni stručni ispit do okončanja probnog rada.
Lica sa položenim pravosudnim ispitom, umesto uverenja o položenom državnom stručnom ispitu, dostavljaju uverenje o položenom pravosudnom ispitu.
V Vrsta radnog odnosa: Na radnom se zasniva radni odnos na neodređeno vreme.
VI Mesto rada: Gradska opština Stari grad, ulica Makedonska 42.
VI Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku:
U izbornom postupku se proveravaju: opšte funkcionalne kompetencije, posebne funkcionalne kompetencije, ponašajne kompetencije i motivacija za rad na radnom mestu.
VII Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku: U izbornom postupku se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije, posebne funkcionalne kompetencije, ponašajne kompetencije i motivacija za rad na radnom mestu.
VIII Postupak i način provere kompetencija:
- Provera opštih funkcionalnih kompetencija:
1.1.,,Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno jedinice lokalne samouprave u Republici Srbiji“-vršiće se putem testa (pismeno).
1.2. ,,Poslovna komunikacija“-vršiće se putem testa (pismeno).
1.3. ,, Digitalna pismenost“-vršiće se rešavanjem zadataka (praktičnim radom na računaru).
Provera opštih funkcionalnih kompetencija vrši se na elektronskoj platformi na kojoj se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije državnih službenika u organima državne uprave. Testovi za proveru ove kompetencije sačinjavaju se putem slučajnog automatskog izbora pitanja / zadataka iz baze pitanja/ zadataka tipa koje formira, ažurira i standardizuje Ministarstvo nadležno za poslove lokalne samouprave u saradnji sa službom Vlade za upravljanje kadrovima. (https://kutak.suk.gov.rs/)
2) Provera posebnih funkcionalnih kompetencija :
2.1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada: Poslovi upravljanja ljudskim resursima -proveravaće se usmeno putem simulacije.
2.2. Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto-planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa ( Zakon o lokalnoj samoupravi) – proveravaće se usmeno putem simulacije.
2.3. Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto –relevantni propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o opštem upravnom postupku) – proveravaće se usmeno putem simulacije.
3) Provera ponašajnih kompetencija
Provera ponašajnih kompetencija: upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost i posvećenost i integritet vršiće se vršiće se putem intervjua baziranog na kompetencijama.
4) Procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti jedinice lokalne samouprave vršiće se putem razgovora sa konkursnom komisijom( usmeno).
IX Dostavljanje dokaza pri podnošenju prijava
1.Ako imate važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući pisani dokaz o tome da poseduje digitalne kompetencije ( znanje i veštine o osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarnim kalkulacijama) i želite da na osnovu njega budete oslobođeni testiranja ove kompetencije, možete taj dokaz, u originalu ili overenoj fotokopiji, priložiti uz prijavni obrazac na ovaj konkurs.
Napomena: Ako ne dostavite navedeno dokaz , provera kompetencija ,,digitalna pismenost izvršiće se pismeno. Ako konkursna komisija uvidom u dostavljeni dokaz ne bude mogla potpuno da oceni da li je Vaša digitalna pismenost na potrebnom nivou, pozvaće Vas na testiranje ove kompetencije, bez obzira na dostavljeni dokaz.
X Dokazi koji se dostavljaju tokom izbornog postupka
Pre završnog razgovora sa Konkursnom komisijom kandidati su dužni da dostave, u roku od 5 radnih dana od prijema poziva za dostavljanje dokaza, sledeće dokaze:
1) original ili overenu fotokopiju diplome kojom se potvrđuje stručna sprema;
2) original ili overenu fotokopiju dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrde, rešenja ili drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno radno iskustvo)
3) Rešenje nadležnog organa kojim je utvrđen status korisnika (dokazi za prednost pri zapošljavanju po osnovu člana 111. Zakona o pravima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica)
4) rešenje o raspoređivanju ili rešenje da je neraspoređen (lice koje je već u radnom odnosu u jedinici lokalne samouprave) i koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih, podnosi rešenje o raspoređivanju ili rešenje da je neraspoređen.
5) uverenje o državljanstvu;
6) izvod iz matične knjige rođenih;
7) uverenje MUP-a da kandidat nije pravosnažno osuđivan na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
8) dokaz o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima / dokaz o položenom pravosudnom ispitu
Svi dokazi se prilažu u originalu ili u fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (u izuzetnim slučajevima, u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama. Fotokopije dokumenata koje nisu overene od strane nadležnog organa neće se razmatrati.
Napomena: Organ, po službenoj dužnosti, na osnovu člana 103. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS”, br. 18/16, 95/18 – autentično tumačenje i 2/2023-Odluka US), za kandidate pribavlja:
1) uverenje o državljanstvu;
2) izvod iz matične knjige rođenih;
3) uverenje MUP-a da kandidat nije pravosnažno osuđivan na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
4) dokaz o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima / dokaz o položenom pravosudnom ispitu
Međutim, ako u Vašoj prijavi navedete da želite sami da dostavite ova dokumenta, tada ih morate dostaviti u originalu ili overenoj fotokopiji, u roku od 5 radnih dana od dana prijema poziva za dostavljanje dokaza.
XI Prednost kod izbora kandidata
Na ovom konkursu, prednost na izbornoj listi, u slučaju jednakog broja bodova kandidata, imaće dete palog borca, ratni vojni invalid i borac u skladu sa članom 111. Zakona o pravima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica („Službeni glasnik RS”, broj 18/20).
XII Prijava na javni konkurs vrši se na propisanom obrascu prijave
Obrazac prijave na ovaj konkurs dostupan je na internet prezentaciji gradske opštine Stari grad ili ga lica u štampanom obliku mogu preuzeti u kancelariji broj 95, peti sprat gradske opštine Stari grad, Makedonska broj 42.
Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Podnosilac prijave će biti obavešten o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave u Upravi gradske opštine Stari grad.
XIII Rok za podnošenje prijava
Rok za podnošenje prijava je 15 dana i počinje da teče od dana 29.07.2025. godine, a okončava se dana 12.08.2025. godine.
XIV Adresa na koju se podnose prijave:
Poštom na adresu: Gradska opština Stari grad, u Beogradu, ul. Makedonska broj 42, sa naznakom „za javni konkurs- navesti radno mesto- ne otvarati” ili neposredno na pisarnici Gradske opštine Stari grad, u Beogradu, ul. Makedonska broj 42,, sa naznakom „za javni konkurs” navesti radno mesto–ne otvarati;.
XV Mesto, dan i vreme kada će se sprovesti izborni postupak
Izborni postupak će se sprovoditi počev od 19.08.2025. godine, sa početkom u 10,00 časova, u Upravi Gradske opštine Stari grad, ul. Makedonska broj 42, o čemu će kandidati biti obavešteni putem imejl adresa.
XVI Obaveza probnog rada
Ako na ovom konkursu prvi put zasniva radni odnos u državnom organu, organu autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, izabrano lice ima obavezu da bude na probnom radu u trajanju od 6 meseci od zasnivanja radnog odnosa.
Napomena: Ako zadovolji na probnom radu i do isteka probnog rada položi državni stručni ispit, lice nastavlja rad na radnom mestu na neodređeno vreme. Ako ne zadovolji na probnom radu ili do isteka probnog rada ne položi državni stručni ispit, licu prestaje radni odnos.
XVII Lice koje je zaduženo za davanje obaveštenja o javnom konkursu: Ana Kovačević, telefon: 3300-551 radnim danima od 10:00 do 12:00 časova.
**Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.
Link ka obrascu prijave za radna mesta: https://www.starigrad.org.rs/.
NAČELNICA UPRAVE
Nataša Gavrilović
PRILOG:
2. Prijava na konkurs – radno mesto poslovi upravljanja ljudskim resursima