 Општинско веће је, на 40. редовној седници која је одржана 19. марта, усвојило закључак којим се покреће иницијатива за измену градског “Решења о општим паркиралиштима”, како би се проширио зонски систем паркирања.
Општинско веће је, на 40. редовној седници која је одржана 19. марта, усвојило закључак којим се покреће иницијатива за измену градског “Решења о општим паркиралиштима”, како би се проширио зонски систем паркирања.
Овим се изашло у сусрет бројним захтевима грађана са доњег Дорћола, који није у зонском систему паркирања, како би се заштитили од све тежих последица примене овог система у централним зонама на квалитет њихове животне средине.
Општина Стари град је централна градска општина са огромним дневним приливом моторизованих грађана из других делова града и унутрашњости, у односу на број њених становника. Постоји потреба да цела општина буде обухваћена зонским системом паркирања, како би и грађани ове општине имали бар приближно исти квалитет живота у односу на становнике других делова града.
Зонски систем паркирања са временским ограничењима успостављен је 2003. када је Скупштина града донела Одлуку о јавним паркиралиштима („Службени лист града Београда“, бр. 18/2003 и 3/2006) и Решењем секретара Секретаријата за саобраћај утврдила улице и делове улица на територији града Београда, у којима су дозвољена паркирања уз плаћање накнаде и ограничење времена паркирања. Тада је велики проблем паркирања грађана који станују у централним деловима града донекле решен. Један део улица на територији општине Стари град остао је изван система контроле и наплате паркирања, што је довело до повећаног притиска на паркиралишта у тим деловима, оних који не желе да плаћају паркирање, или који због временског ограничења не могу да користе дуже паркинг места која су у систему контроле. То је условило погоршање могућности паркирања возила грађана са те територије, поред тога што је и последица тога појачана бука, загађење ваздуха, комунални неред и слично.
Пре покретања иницијативе Општина је спровела истраживање јавног мњења, о ставовима грађана по овом питању. Истраживање је спровео ЦЕСИД на репрезентативном узорку. Констатовано је да 41% грађана подржава идеју проширења зонског система паркирања, а највише, 42% становника са доњег дела Дорћола, који сада није обухваћен зонским системом.
Општина Стари град је спремна да финансијски помогне реализацију ове иницијативе, у складу са својим финансијским могућностима и да на сваки други начин пружи подршку у реализацији проширења зонског система.
Иницијатива ће се доставити Кабинету Градоначелника, секретару Секретаријата за саобраћај Градске управе града Београда и ЈКП „Паркинг сервис“.





