У ОПШТИНИ ПОЧЕО СА РАДОМ Е-ШАЛТЕР – УПРАВА КАО ЈАВНИ УСЛУЖНИ СЕРВИС У СЛУЖБИ ГРАЂАНА И ПРИВРЕДЕ

Градскa општина Стари град прва је београдска општина у којој је данас свечано отворен е-Шалтер, који ће у потпуности реформисати и модернизовати досадашњи начин рада општинске Управе.

Почетку рада општинског е-Шалтера присуствовали су Марија Обрадовић, министарка државне управе и локалне самоуправе, Михаило Јовановић, директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, Виолета Јовановић, извршна директорка НАЛЕД-а, и Радослав Марјановић, председник Градске општине Стари град.

Министарка државне управе и локалне самоуправе Марија Обрадовић изјавила је да је отварање е-Шалтера у Градској општини Стари град почетак дигитализације органа државне управе и позив свим грађанима Србије да постану е-грађани, како би на што ефикаснији начин комуницирали са државом и постали корисници свих електронских услуга на једноставан и брз начин.

„Позивамо све грађане Србије да постану е-грађани, који ће једноставном пријавом на шалтеру своје локалне самоуправе, или у најближој пошти, постати део система преко којег могу приступити најважнијим информацијама и електронским услугама. На тај начин грађани прескачу бројне шалтере и уплате различитих такси. Покретањем овог пројекта држава је желела да убрза комуникацију са грађанима и привредом. Такав пример видели смо када су се грађани преко портала е-Управе у великом броју одазвали за пакет новчане помоћи државе, као и за вакцинацију против корона вируса“, додала је министарка Марија Обрадовић.

Старограђани од данас, уз личну карту, на е-Шалтеру могу добити корисничко име и лозинку, као и упутство за инсталацију апликације на свом мобилном телефону. Службеници општине ће сваком суграђанину бити на услузи и пружити им основне информације о начину рада портала, што је данас и демонстрирано у општинској шалтер сали. Отварањем налога на порталу е-Управе, преко е–сандучета, Старограђани од данас имају могућност да примају важна документа од државе, да комуницирају са државним органима и да без чекања у редовима завршавају важне процедуре и послове.

„Општина Стари град је као један од својих приоритета покренула процес увођења е-Управе, обзиром да је била једина у Београду која није била у систему. То нам је било важно јер смо желели да постанемо ефикасан сервис окренут грађанима и њиховим потребама. Дигитална размена докумената са другим државним органима додатно је убрзала процедуре и скратила време за обављање административних послова. Значај е-Управе најбоље се показао када су грађани на брз и једноставан начин могли да се пријаве за имунизацију и добију информацију о свом термину“, рекао је председник Радослав Марјановић и нагласио да је увођењем е-Шалтера општинска управа постала у правом смислу јавни услужни сервис у служби грађaна и пословног сектора.

„Увођење е-Шалтера је корак даље у суштинској реформи рада општинске администрације. Старо правило је да сваки грађанин први утисак о држави стиче у сусрету са шалтерским службеником, међутим инсталирањем ове апликације грађани више неће морати да долазе у општину и да чекају у редовима“, поручио је Радослав Марјановић.

Михаило Јовановић, директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, казао је да велики број грађана већ приступа различитим услугама на порталу е-Управе, као што су пријава деце за упис у предшколске установе, основне и средње школе. „На порталу постоји и електронско сандуче путем којег држава шаље грађанима различита документа, као што су решења за порез на имовину и изводи из катастра непокретности“, додао је Михаило Јовановић.

„У Србији ће се отворити укупно 140 пунктова на којима се, као и на шалтеру у општини Стари град, грађанима нуди помоћ у отварању налога на порталу е-Управе. Читава иницијатива се спроводи у оквиру програма за унапређење електронске доставе, који се одвија у сарадњи са Европском банком за обнову и развој, са циљем да се сви заједно растеретимо бирократије. Према подацима НАЛЕД-а, годишњи трошак административног оптерећења привреде износи преко 1,4 милијарде евра. Оно што је за нас веома важно је да наставимо да развијамо електронске системе попут електронске дозволе и е-инспектора, где смо били подршка држави. Компликоване процедуре су један од главних разлога за неплаћање дажбина и то је оно што сви желимо да избегнемо, као и да јавне услуге учинимо једнако доступним свим грађанима који ће моћи да им приступају без чекања у редовима и без додатних трошкова, што је посебно важно у време пандемије“, рекла је извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић.

Пријава, такозваном двофакторском аутентификацијом, омогућава приступ за 98 одсто услуга е – Управе:

– о подацима локалне пореске администрације – стање на рачунима и непокретностима на територији наше општине;

– да се добију подаци о истеку личних докумената;

– да се поднесу захтеви за издавање докумената о некажњавању;

– да се добију подаци о матичним књигaма, као и

– подаци који се воде у оквиру Централног регистра обавезног социјалног осигурања.

Подсећамо да је један од главних приоритета у раду новог општинског руководства у Градској општини Стари град био је увођење e-Управе. Портал euprava.gov.rs представља јединствено електронско место преко којег се може приступити најважнијим информацијама и електронским услугама за грађане и привреду.