ПОЧЕЛИ РАДОВИ НА ИЗГРАДЊИ ПОДЗЕМНЕ ГАРАЖЕ У ВЛАЈКОВИЋЕВОЈ УЛИЦИ

Нова подземна гаража у центру града, у оквиру комплекса око Народне скупштине Србије, на четири нивоа, површине од око 10 хиљада квадратних метара имаће 284 нових паркинг места. Почетку грађевинских радова у  Влајковићевој данас су присуствовали Александар Шапић, председник Привременог органа Града Београда,  Радослав Марјановић председник Градске општине Стари град, Џанг Џе министар саветник у Амбасади НР Кине и Сун Фучун, директор компаније „Шандонг Хајспид”, која је концесионар и финансијер градње ове подземне гараже.

„Колико је пројекат подземне гараже важан за Стари град најбоље говори податак да ће број нових паркинг места у њој бити једнак укупном броју колико их данас има у Косовској, Мајке Јевросиме, Кондиној, Влајковићевој и делу Палмотићеве улице“, рекао је Радослав Марјановић, председник општине Стари град и додао да ће изградњом подземне гараже део некадашњег парка, добити форму кровног врта, који ће бити поплочан, озелењен, осветљен и опремљен мобилијаром, а непокретна културна,  добра, пре свега римски аквадукт биће враћена и презентована јавности на овој локацији.

Председник привременог органа Града Александар Шапић је истакао да је ово један од приоритетних пројеката Града и да је у послледњих 10 година (2013/23) у Београду изграђено око 1250 паркинг места.

„Крајем 2025. године Београђани ће у гаражи у Влајковићевој имати на располагању 284 паркинг-места. Радови на изградњи гараже у Скерлићевој почињу за отприлике месец дана, док је подземна гаража у Земуну код Хале „Пинки” завршена, а има капацитет од 150 места. Завршено је и паркиралиште „Видин капија” са 80 места, креће да се гради паркиралиште на Аутокоманди са 140 паркинг-места. Увелико трају радови у блоковима 61, 62, 63 и 64 са око 510 паркинг-места, а до краја године би требало да буду завршени у срцу Новог Београда где је то вероватно и највећи проблем. Затим Бежанијска коса са 90 паркинг-места, Булевар Зорана Ђинђића и блокови 34, 44, 72 и други, укупно 575 паркинг-места. Такође, у блоковима 21 и 22 биће 40 нових паркинг-места, на пијаци „Бањица” 70 паркинг-места и пијаци „Меркатор” 72 паркинг-места, и други. На овоме нећемо стати, изношењем ових података желим да покажем колико смо у релативно кратком периоду успели да урадимо, као и да ће они остати приоритет ако ми будемо имали прилику да у будућности наставимо да водимо Град Београд“ рекао је Шапић који је истакао да то значи једну врсту побољшања квалитета свакодневног живота Београђана .
Директор компаније „Шандонг Хајспид” Сун Фучун је захвалио Градској управи на подршци у свим аспектима, као и када су у питању експропријација, администрација и археолошки подухвати.
„У протеклом периоду улагали сте велике напоре и дали изузетне доприносе развоју града Београда. Верујем да ће под вашим руководством развој Београда бити неизоставан и да ће из дана у дан бити боље место за живот. Наша компанија се радује што ће са руководством Амбасаде Републике Кине у Београду, као и са Градом Београдом у будућности остварити пуно нових заједничких сарадња“ рекао је Фучун.

Након изградње подземне гараже, радова који ће према пројекту трајати око две године,  Београд ће попут светских метропола, добити и први „археолошки парк“ са значајним предметима и остацима римског аквадукта, које су археолози пронашли током прoшлогодишњих ископавања на овој локацији тзв. „Античког Сингидунума“.

„Ово је прави пример заштите наше баштине и археолошког наслеђа на начин на који се то ради у светским метрополама, попут Рима и Атине. На професионалан и мултидисциплинарни начин и уз учешће свих институција, установа и локалне самоуправе, уз пуно разумевање самог инвеститора. Пројекат ове подземне гараже се по први пут реализује на овај начин у нашој земљи“, нагласио је овим поводом председник Радослав Марјановић.

Објекат подземне гараже у Влајковићевој , у основи димензија 102 метра дужине и 31  ширине, удаљен је 11 метара од зграда у Влајковићевој и 25 метара од зграде Народне скупштине.

„У свим фазама извођења радова обезбедиће се статичка стабилност и безбедност самог објекта гараже и свих околних зграда, што условљава комбиновање конзервативних и нових „топ даун“ метода градње“, рекао је  Милан Гајић, главни пројектант тима за фазу извођења радова АМГ структуре – предузећа за пројектовање, инжињеринг и надзор.

Такође, уклањање отвореног јавног паркинга између парка и Скупштине омогућиће уређење прилаза Народној скупштини, као једном од најрепрезентативнијих, споменика културе од изузетног значаја и једне од најпосећенијих туристичких знаменитости нашег града.